Werken in Sydney

25 november 2018 - Sydney, Australië

Hoi lezers!

Afgelopen maandag ben ik naar Manly gegaan, aangezien ik daar ben aangenomen voor een baan als serveerster in een Mexicaans restaurant wat net geopend is in deze wijk. Helaas duurde het even voordat ik echt aan het werk kon. Ik moest van alles invullen op internet wat nog goedgekeurd moest worden. Daar zijn wat dagen overheen gegaan, dus ik zat een beetje voor niks in Manly. De Ferry naar het centrum is ook nog best prijzig om steeds heen en weer te gaan. Ik ben in een rustig, fijn hostel beland net buiten en centrum. Eigen badkamer per kamer en iedereen zit hier voor langere tijd aangezien ze werken.

Dinsdag ben ik in Manly gebleven. Een buiten fitness gevonden vlak bij, dus weer is even wat gesport. 's Middags kwam een vriendin hierheen en hebben we samen de middag doorgebracht op het strand. Bij zonsondergang aan het strand gezeten, en wat blijkt; er zitten daar twee pinguins die te zien zijn rond deze tijd. Heel het strand wordt afgezet om ze te beschermen!

De volgende dag ben ik naar Coogee, Bronte en het centrum gegaan om nog verder te zoeken naar andere baantjes. Hier en daar mijn cv afgegeven. Ook de volgende dag naar het centrum gegaan, aangezien Manly in mijn eentje niet heel boeiend is. Lekker bij het Hard Rock Cafe gegeten.

Vrijdag was dan mijn eerste werkdag. Ik moest om 12 uur beginnen. Met een pauze tussendoor heb ik tot half 11 gewerkt. Super druk en veel lopen. Ook deze dag moest ik van hostel switchen. Voor twee nachten in het meest naarste hostel gezeten. Oud krak bed, heel de nacht door muziek en geschreeuw onder mijn raam, een douche waar amper water uit kwam en het hostel stonk naar de wiet. Na een lange werkdag niet kunnen slapen was niet ideaal..

Zaterdag mocht ik weer om 12 uur beginnen. Meer dan 800 reserveren over de hele dag. Rennen en vliegen was het. 's avonds mijn eigen tafels gehad om bestellingen op te nemen. Het is hard werken en lange dagen, maar wel prima! Hopen veel uurtjes te kunnen maken komende weken.

Zondag (vandaag) weer terug naar het hostel waar ik hiervoor ook zat. Even nog wat dingen geregeld en cursussen gedaan voor werk en om mijn RSA te behouden en mag om 17:00 uur weer een avondje werken!

1. Helma Van leeuwen:
    Weer genoten van je verhaal. Groet Helma
  2. Els:
    25 november 2018
    is weer een mooi verhaal heb ook je site aan vriendin laten zien zij vond het ook prachtig
    haar zoon wil ook gaan maar dan voor een jaar Groetjes Els
  3. Peter Sluijter:
    Hi Riëlle,
    Super leuk en boeiend om je verhalen te lezen. Jemig, het leven van een wereldreiziger gaat ook niet geheel van een leien dakje zeg. Respect voor hoe je je hoofd koel houdt, nuchtere Hollander, haha :-).
    Wat lief, dat je in al je drukte toch zo meeleeft met je turnvriendinnen hier in Nederland, die deze periode soms zitten te stressen rondom hun wedstrijden, haha. Maar het gaat goed en we hebben het op de wedstrijden gezellig, zoals je gehoord en gelezen hebt. We missen je wel hoor :-( .
    Zo te lezen houd je wel je conditie op peil met je buiten fitness en het hollen, rennen en vliegen op je werk -> prima :P .
    Heel veel plezier weer van de week in ik kijk al weer uit naar je volgend verslag.
    Groetjes, Peter