Alweer een week voorbij, de tijd vliegt

19 november 2018 - Sydney, Australië

Week twee zit er alweer op en super veel gedaan.

De week zonder organisatie, dat betekend zelf gaan plannen en bedenken wat ik wil. Ik dacht besloten te hebben nog een week in Sydney te blijven en dan naar Melbourne te vertrekken, maar plans changed.

Maandag, de dag begonnen in de Office van Ultimate om mijn cv te laten checken, RSA (Responsible Service of Alcohol, een certificaat die je nodig hebt om in de horeca te mogen werken) te regelen en wat vacatures te zoeken. In de middag met een groep naar Manly gegaan, een wijk in Sydney waar je met de ferry heen moet. Lekker op het strand gelegen en 's avonds gegeten bij een Mexicaans restaurantje, El Camino. Daar werkte dus een Nederlandse vrouw als manager en vertelde ons dat ze mensen zochten. Maar eerst moest de RSA gehaald worden.

Dinsdag had ik de RSA ingepland, een cursus van 6,5 uur... Maar ik heb het certificaat binnen. Wat nog een gedoe is ook. Met de bevestiging naar een kantoor, waar je en je paspoort EN rijbewijs moest laten zien, account aanmaken, wachten, nog eens achter een computer en dan wordt de kaart over 2 weken opgestuurd..

Woensdag hadden we afgesproken met een groepje om naar de Blue Mountains te gaan. Een treinreis van ongeveer 2 uur om er te komen. Al snel kom je de Three Sisters tegen. Vervolgens een hike gepakt van ongeveer 4 uur volgens de bordjes. De hike heette de Gaint Stairway, dus je raad het al, heel veel trappen. Maar het was zeker de moeite waard. Wat is het daar mooi. De trappen gingen in eerste instantie heel ver naar beneden. Helemaal onderaan een stukje gesmokkeld om met de kabelbaan een stukje omhoog te gaan. Een enkeltje van $26!! Bizar. Maar na 2 uur alleen maar te dalen hadden we niet zoveel zin om heel die weg weer naar boven te moeten lopen. Na de kabelbaan zijn we naar de watervallen gelopen, met nog vele mooie uitzichten en een mooie waterval.

Eind van de middag met de trein weer naar Central, even gedoucht en naar Darling Harbour gegaan om een hapje te eten. Onderhand was het 8 uur en aardig trek gekregen. Lekker pizza gegeten. Deze dag 28000 stappen gezet en 20 km gelopen.

De volgende dag samen met twee vriendinnen terug naar El Camino gegaan om ons cv te geven. Aangezien ik mijn RSA al had gedaan mocht ik een trial doen, een proefdienst. Dit meteen de volgende dag in de avond. Dus de volgende dag weer naar Manly en een paar uur meegedraaid. Het was echt super druk, maar het ging wel prima. Ik ben aangenomen. Nu nog even gegevens invullen en wachten op bevestiging om ingeroosterd te worden. Vanaf maandag (vandaag) een hostel geboekt in Manly.

Zaterdag met een vriendin een Bar Skill Course gedaan, welke nog bij ons pakket zat van de eerst week. Bier tappen, cocktails gemaakt (en gedronken om half 12 's morgens) en leuke tips gehad. In de middag de stad ingegaan en 's avonds een hapje gegeten in de stad.

Zondag was de laatste dag dat twee vriendinnen in Sydney waren, ze gaan de oostkust doen. Dus we zijn vandaag de Costal walk van Coogee naar Bondi nogmaals gelopen. Een leuke wandeling van 6 km langs de mooie kusten van Sydney.

Ik vertrek vandaag naar Manly, na 6 nachten in niet echt een chill hostel gezeten te hebben. Een 10 persoons kamer, 1 douche per verdieping, kleine keuken en niet echt schoon.

Vanaf nu wordt het een aantal weken hard werken om vervolgens naar Melbourne te gaan en een leuk spaarpotje te hebben voor de oostkust. Het salaris is hier niet verkeerd, al is het leven hier ook wel duurder.

Ook een leuk weetje, op zondag reis je hier met het ov heel de dag met een max van $2,70 en na 8 ritjes met het ov reis je de rest van de week voor de helft van de prijs.

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

1. Helma Van leeuwen:
    19 november 2018
    Wat een schitterend land. Veel succes weer de aankomende week.
  2. Lia Keesmaat:
    19 november 2018
    Wat een avontuur al!! Heel leuk om te lezen en mooie foto’s! Heel veel succes!
  3. Cobi:
    19 november 2018
    Leuke foto's en wat ga jij mooie herinneringen maken.
  4. Ingrid:
    19 november 2018
    wat leuk allemaal. succes met je nieuwe baan
  5. Els:
    19 november 2018
    Van dat OV daar kunnen ze hier in Nederland wel wat leren.
    veel succes met werken .

xxx