Nog steeds in Sydney

4 december 2018 - Sydney, Australië

Nog steeds zit ik een een hostel in Manly, ik zit hier wel goed op mijn plek. Leuke mensen, fijne wijk en Manly is heel mooi.

Na een aantal dagen gewerkt te hebben, bevalt het mij toch niet echt in dit restaurant. Het is net open dus nog een chaos, veel managers die je naam niet onthouden en vergeten wie je bent, communicatie is ver te zoeken. Niet echt een restaurant wat mij trekt. Dus we zijn nog hard verder gegaan met het uitdelen van cv's en solliciteren. Het is nog wel moeilijker dan gedacht. In verschillende buurten geweest, maar zonder succes. Dus gaan twijfelen of het niet beter is om toch naar Melbourne te gaan. Maar afgelopen weekend toch succes. Een geweldig restaurant in een winkelcentrum 'Warringah Mall'. Ze hebben ontbijt, lunch en heerlijke drankjes. Zondag een proefdienst gedraaid en is mij verteld dat ik mag werken hier. Ze laat nog weten wanneer ik precies mag beginnen. Dus ik houd mijn huidige werk nog heel even aan tot meer duidelijkheid!

Wat zelfs op het Nederlandse nieuws voorbij kwam, het noodweer in Sydney. In de nacht was het al flink aan het regenen en onweren en de dag zelf ook de hele dag regen. In het hostel deed het warm water het deze dag niet meer, maar verder heb ik niet veel problemen ervaren. De volgende dag was het alweer zonnig, 25 graden en heb ik weer heerlijk op het strand doorgebracht voordat ik moest werken.

Naast het werken probeer ik nog wat dingen te ondernemen, zo ben ik met twee vrienden afgelopen zondag naar Palm Beach geweest. Een strand op 1,5 uur rijden met de bus van Sydney. Het was deze dag 34 graden, dus we zijn niet wezen hiken voor de mooie uitzichten. Ook nog een dagje naar Bondi Beach geweest, een paar keer naar het centrum en verder in Manly doorgebracht. Bij zonsondergang komen er soms twee pinguïns te voorschijn op het strand en deze heb ik nu eindelijk een keer gespot! O ja, en ik heb zelfs een abonnement afgesloten bij een sportschool.

Ik hoop snel te kunnen beginnen in het andere restaurant en eventueel een kamer te vinden daar vlakbij!

1. Helma Van leeuwen:
    4 december 2018
    Succes met je nieuwe baan.
  2. Ingrid:
    4 december 2018
    hoi hoi klinkt allemaal leuk hoor.succes met je baan
  3. Peter Sluijter:
    5 december 2018
    Hi Riëlle,
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan -> fijn :-) !! Succes.
    Jemig, 34 graden...….lekkuh !!!!!
    Abonnement bij sportschool ook.....nou, nou, goed bezig ;-).
    Groetjes en tot je volgende leuke verslag,
    Peter