New Years Eve!

2 januari 2019 - Sydney, Australië

4 dagen voor oud en nieuw kreeg ik het rooster binnen van mijn werk, en thank god heb ik vrij op 31 december en 1 januari! Na 19 dagen achter elkaar werken ook wel lekker om twee dagen vrij te zijn.

“Helaas” is Sydney nogal een populaire plek om oud en nieuw te vieren en zijn er maar een aantal gratis parken vanaf waar je het vuurwerk kan zien. Dus dat betekend vroeg een plekje bemachtigen. Om 6 uur in de ochtend ging de wekker om naar het Cremorne Park te gaan met twee vriendinnen. Om 9 uur waren wij er en was het al redelijk druk. Gelukkig konden we nog een perfect plekje vinden, eerste rang. 15 uur wachten op het vuurwerk, gekkenwerk, maar he we zijn maar 1 keer in Sydney met NYE. We hebben wat spelletjes gedaan, picknicken, lezen en we konden gelukkig het water een beetje in, want het was overdag zo’n 30 graden.

Om 8 uur ’s avonds kwam het helaas met bakken uit de hemel met onweer erbij. Met zijn 3e onder een klein parapluutje die na een half uur hoosweer het ook niet meer aankon en ging lekken.

We konden alles uitknijpen na de hoosbui, alles was doorweekt. Maar dat mocht de pret niet drukken. Het vuurwerk was geweldig om te zien!

Het kosten ook wat moeite om weer uit het park te komen met de ferry na het vuurwerk maar we zijn weer thuis gekomen.

Op 1 januari is er een Nieuwjaars duik georganiseerd in Bondi Beach. Zo’n 500 Nederlanders kwamen er op af en zijn we om 4 uur het water in gerend. Met deze temperaturen, waarbij de Unox muts best warm was vind ik deze duik niet zo erg.

Hierna nog een after party met bitterballen en Nederlandse muziek in een bar in het centrum

Heel leuk om dit een keer mee te maken in Sydney!

1. Cobi:
    2 januari 2019
    Hihi dat is nog eens wachten op vuurwerk..... wil je bij deze een fantastisch nieuwjaar wensen.
  2. Ingrid:
    4 januari 2019
    ha ha leuk weer. de beste wensen en dat je nog maar een hoop mag zien.