Kerst in Australië

27 december 2018 - Sydney, Australië

Of ik het kerstgevoel heb gehad? Nee totaal niet. Zomer en kerst gaan gewoon niet samen.

Ik zit alweer 1,5 week in mijn eigen kamer in Manly en het bevalt goed. Heerlijk om even geen rekening te hoeven houden in je eigen kamer met andere. Mijn huisgenootjes zijn ook super leuk, lief en werken ook allemaal heel veel. Het zijn 4 meiden uit Japan, Chili, Brazilië en Tsjechië. De eerste dag met twee meiden lekker naar het strand geweest voor ik moest werken.

De afgelopen twee weken heb ik ook elke dag mogen werken, dus veel vrije tijd heb ik niet. Maar als ik overdag vrij heb probeer ik wel wat dingen te ondernemen. Zo ben ik onder andere nog een keer naar North Head Park geweest waar je de Skyline van Sydney kan zien, een kerstmarkt in The Rock met een huisgenootje, een lichtshow op een kerk in Hyde Park.

Op kerstavond heb ik overdag gewerkt en in de avond afgesproken met een huisgenootje om samen wat eten te maken en een kerstfilm te kijken om toch het kerstgevoel proberen erin te krijgen. De huisbaas had nog een fles wijn uit Tasmanië, chocola en kersen achtergelaten als kerstcadeautje dus die ging ook open deze avond. Een ander huisgenootje sloot ook.

Op kerstdag mocht ik ook weer lekker werken van half 8 tot 6 uur. Om 8 uur stond er een hele rij voor afhaal koffies en ontbijtjes. Mensen ga kerst vieren?! We hadden over de hele dag meer dan 200 boekingen. Het was echt ontzettend druk, maar een goede dag gehad.

Twee Nederlandse meiden die de oostkust gedaan hebben zijn weer in Sydney en heb ik uitgenodigd voor een kerstdiner. Samen met twee huisgenootjes, een collega en de twee Nederlandse meiden hebben we sushi gemaakt, pizza in de oven gedaan, wijn erbij en ijs als dessert. Heerlijk kerstdiner en gezellig avondje gehad.

Tweede kerstdag is hier Boxing Day. De dag dat families cadeautjes uitpakken en nog wel gezellig met elkaar zijn en in de winkels is er grote uitverkoop. Deze dag ben ik overdag vrij. In de ochtend gebeld met mijn ouders, waar het nog eerste kerstdag avond was. Daarna een poging gedaan in de sportschool, maar mijn lichaam was nog aardig moe van de 10 uur durende werkdag van de dag ervoor. De middag dus niet zoveel gedaan (oke, toch even de winkels in voor de uitverkoop.. oeps..) en in de avond gewerkt, waar het opeens toch nog aardig druk werd. Normaal zijn de avonden niet erg druk in dit restaurant. (Niet erg om extra uurtjes te maken want de kerstdagen krijgen we extra veel betaald)

Wat ik met Oud & Nieuw ga doen hangt nog even af van mijn werk. Ik heb vrij gevraagd, maar net als elke andere collega. Het zou toch wel leuk zijn om de enigste keer dat je in Sydney bent het vuurwerk te kunnen zien. Nog even afwachten dus.

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

1. Bert staalman:
    27 december 2018
    Ik lees alleen maar, eten en drinken, zwaar leven hoor
  2. Ingrid:
    28 december 2018
    dat klinkt allemaal weer gezellig hoor. Fijne jaarwisseling xx