Andere job

9 december 2018 - Sydney, Australië

In mijn vorige verhaal had ik verteld een proefdienst gedraaid te hebben en aangenomen te zijn bij een restaurant. Helaas kreeg ik woensdag bericht dat de functie vervuld is (?). Heel erg jammer en raar. Van die proefdiensten wordt ook veel gebruik van gemaakt door managers, gratis mensen die even 2 uurtjes eten en drinken kunnen lopen..

Maar we geven niet op. Ik ben weer de straat opgegaan om wat cv's rond te brengen. Deze keer weer een proefdienst gekregen de volgende dag bij een restaurant aan het strand van Manly. Donderdag ochtend om 9 uur moest ik er zijn. Na een 1,5 uur mocht ik weer gaan en waren ze weer positief. Het was erg rustig dus collega's leren kennen, wat uitleg gekregen over de menu's en eten en drinken gelopen ect. Hij moest nog even overleggen met een andere manager en zou de volgende dag bericht krijgen. En inderdaad, vrijdag ochtend een bericht dat ik mag beginnen! Zaterdag en zondag meteen een shift gekregen. Heel leuk restaurant. Ontbijt is in het weekend erg druk en zo komen er mensen vanaf het strand even binnen voor een hapje of een drankje. Ze zijn van  6:30 tot late open, dus ze hebben ontbijt, lunch en diner. Vanmorgen heerlijk langs het strand gelopen naar het werk. Ik blijf het wel een gek idee vinden, aan de andere kant van de wereld en daar gewoon kunnen werken alsof het heel normaal is.

Vrijdag middag en avond nog moeten werken bij mijn huidige job en meteen ontslag genomen. Dit was ook nog mijn enigste geplande shift dus daarbij ook mijn laatste.

Nu nog een kamer vinden en dan zit ik hier even gebakken.

Ook 5 december kwam voorbij deze week. En dat laten we niet zomaar voorbij gaan. Met een groepje Nederlanders zijn we in de avond in een café gaan zitten en gedobbeld met wat kleine cadeautjes. Zelfs met de kruidnoten, iets wat leek op speculaas en chocolade munten.

Een vriendin van de eerste week waarmee ik veel optrek heeft deze week de Oostkust geboekt en vertrekt woensdag. Heel jammer maar voor haar heel gaaf. Hopen dat we elkaar nog een keer gaan tegen komen in onze reis!

Mijn planning is nu om tot eind januari in Manly te blijven en dat naar Melbourne te gaan waar Arianne (vriendin uit Schipluiden) zal zijn!!

1. Peter Sluijter:
    9 december 2018
    Hallo Riëlle,

Goedemorgen hier en goedenavond daar; blijft gek. Tsjonge, wat een gedoe met die banen, maar super fijn, dat ze redelijk voor het oprapen liggen en je nu iets leuks hebt gevonden. Klinkt prima :-) !
    Wat je zegt, nog onderdak en dan ben je voorlopig gesettled -> komt vast goed.

Bij de gym missen we je. De laatste weken hebben we veel wedstrijden gehad en met behoorlijke successen, maar dat heb je vast gelezen op de site. Echt leuk en attent je betrokkenheid van zover met je turnvriendinnen, dank je wel.
    Nu even ruim een maand "rust" en 12 januari 2019 hebben Lissa, Elise en Angelique al weer hun 2e regiowedstrijd.

Veel plezier weer en succes met je baan en kamerjacht ;-).
    Groetjes, Peter
  2. Helma Van leeuwen:
    11 december 2018
    Weer een drukke week geweest voor je. Gelukkig weer een baan en nu nog hopen op een fijn onderkomen. Lijkt me heerlijk om langs het strand naar je werk te lopen.
    Groet Helma