Eerste week met Ultimate Travel

12 november 2018 - Sydney, Australië

Zo de eerste week zit erop met Ultimate Travel. Onwijs leuke week gehad en veel gedaan!

Ik ben mijn reis begonnen met een georganiseerde week, zodat ik een fijne start zou hebben. De organisatie helpt je met dingen zoals bankzaken, tax file nummer, werkmogelijkheden en je leert meteen mensen kennen. De groep bestond uit ongeveer 20 mensen, heel veel Engelse en o.a. nog 4 Nederlanders.

Het was een drukke week en ontzettend veel gedaan, maar ik ga het proberen kort te houden.

De week begon met een citywalk om de hoogte punten van de stad te zien en een welkomsdinner in de bar van het hostel. De tweede dag werd er verteld over het werk in Australië, het reizen en wat algemene praatjes en tips. In de middag zijn we gaan varen op een Catamaran cruise, onder de Harbour Bridge, langs het Opera House en de kust van Sydney. Lekker een bbq op de boot en een duik genomen.

Woensdag stond basecamp op de planning voor de komende twee nachten. Met de bus zo’n drie uur richting het noorden gereden naar Nelson Bay bij het Tomaree National Park. Op het terrein liepen twee kangoeroes en veel ander wild (mega spinnen!!). Deze dagen zijn we wezen zand boarden in Worimi Regional Park, met 4WD door de duinen en over het strand gereden, slangen vastgehouden, BBQ, zonsopgang gezien om half 6 ’s ochtends, en hebben we een dolfijnen spot boottour gedaan. Het weer was deze dagen helaas niet al te best, maar ondanks dat hele leuke dagen gehad hier. Op de terugweg hebben we 2,5 uur met de trein gereisd terug naar het hostel.

Zaterdag ben ik met twee meiden naar de haven gegaan om een walvissen vaartocht te boeken. Een 3 uur durende vaartocht en inderdaad een walvis met jong gespot. Dit zou het laatste weekend zijn dat ze hier te zien zijn, dus we hadden nog geluk! 3 uur waren wel lang op een wilde zee.. ;)

’s Avonds met de groep naar 3 verschillende bars geweest in Sydney. Hier beginnen ze al vroeg, aangezien je na half 2 niet meer naar binnen komt. Dus we startten om 8 uur al in de bar van het hostel en zijn vervolgens naar andere clubs gelopen.

Na een korte nacht stond op de laatste dag van de georganiseerde week de Costal Beach Walk gepland. Een wandeling van Coogee Beach naar Bondi Beach van ongeveer 1,5 uur. ’s Middags lekker nog op het strand gebleven. Super mooie stranden langs deze tocht.

Nu is het tijd om zelf plannen te maken! Ik blijf nog in ieder geval een week in Sydney om de stad nog even op het gemak te ontdekken, een RSA Course te doen en nog naar de Blue Mountains met meiden uit de groep. Waarschijnlijk vertrek ik volgende week met de trein naar Melbourne om daar een job te vinden tot eind januari.

1. Helma Van leeuwen:
    12 november 2018
    Nou dat is zeker een super drukke week geweest. Ontzettend mooie foto's. Wat een mooi land. Lekker deze week op je gemak de stad verkennen en chillen. Want het zal best vermoeiend zijn. Groet TON en Helma
  2. Bernadette en Joop:
    12 november 2018
    Wat ziet het er geweldig uit Rielle. Wat een prachtig land.
    Wat geniet jij. Heerlijk hoor.
    Je hebt een drukke, indrukwekkende week gehad. Nu tijd om even alles te verwerken en te genieten.
    Veel plezier
  3. Peter Sluijter:
    13 november 2018
    Hallo Riëlle,
    Echt onwijs leuk om te lezen hoe jij je tijd vult en wat een leuke en prachtige foto's. Misschien kwam je hier al tijd te kort en daar is het volgens mij niet veel anders haha. Maar wat een leuke, gave en bijzondere dingen onderneem je allemaal. Loop je hoofd niet over aan zo veel verschillende indrukken? Wel gaaf hoor!!!
    Heel veel plezier en geniet van elk moment, maar dat zit volgens mij wel goed.
    Ik kijk al weer uit naar je volgend verslag :-) .
    Denk je wel aan je oefeningen :P .
    Veel plezier, Peter