Ik verlaat Manly!

18 januari 2019 - Sydney, Australië

Onderhand zit ik alweer 11 weken in Australië, heb ik 3 weken bij El Camino gewerkt, werk ik nu 6 weken bij Bluewater Cafe en zit ik 4 weken in mijn kamer. Het wordt dus wel tijd om verder te gaan, Australië echt te gaan zien.

5 januari was Arianne (vriendin uit Schipluidden) in Sydney. In de ochtend ben ik naar haar komen ophalen in het hostel waar ze sliep en zijn we het centrum ingegaan. We zijn langs de hoogte punten van Sydney gelopen, zoals Darling Harbour, Opera House, Harbour Bridge en de Botanic Gardens. Vervolgens de Ferry gepakt en zijn we naar Manly gegaan. Op mijn werk lekker gegeten en vervolgens bij mij thuis de eerste plannen gemaakt voor mijn vervolg trip: Melbourne. Daar zullen we elkaar weer zien voor 1 weekje!

Op dit moment heb ik het nog ontzettend naar mijn zin in Manly. Werk is super leuk en gezellig met alle collega’s. Zo hadden we twee weken terug een bedrijfsfeest in een club in Sydney en drinken we af en toe een biertje op het strand na het werk. De vaste gasten ben ik gaan leren kennen en zo ook de Australische cultuur, accent en gerechten. En ja het accent is soms onverstaanbaar, dan is het lachen en doen alsnog je ze begrijpt. 😉 Met mijn huisgenoten proberen we ook leuke dingen te doen. Met een Japans huisgenootje maken we zo af en toe zelf sushi en heb ik de Nederlandse pannenkoeken gebakken.

De stranden rondom Manly zijn ook geweldig, waarvan ik er eigenlijk nog veel te weinig van gezien heb.

Volgende week zaterdag zal ik het vliegtuig pakken naar Melbourne waar ik 1,5 week zal zijn. De vervolg plannen zien jullie vanzelf voorbij komen! Ik heb ieder geval super veel zin om te gaan reizen al ga ik Manly ook missen.

1. Lia Keesmaat:
    18 januari 2019
    Hoi Rielle, wat gaat de tijd snel en wat een belevenissen al. Heel leuk om elke keer je verhalen te lezen en veel succes met het nieuwe avontuur in Melbourne!! Groeten Lia
  2. Oma en Opa Hofman:
    18 januari 2019
    Hoi Rielle, fijn dat je het zo goed hebt op de plek waar je nu bent. Je gaat nu even er tussenuit en dan horen weer je belevenissen. Je voelt je toch volgens mij het beste thuis in het horecawerk. tot horens weer en een lieve groet van Oma en Opa.
  3. Peter Sluijter:
    19 januari 2019
    Hi Riëlle,
    Klinkt allemaal goed zeg en fijn, dat je inmiddels goed je Australische draai hebt gevonden ;-) ! Jeetje, 11 weken al weer, pppppfff, time flies…..and specially when you have fun :-) .
    Wat leuk, dat Arianne er nu ook is en je in Downunder met een dorpsgenootje wat tijd door kan brengen. Ik wens je vast heel veel plezier als je nu echt Australië gaat ontdekken en je zal ons vast via je geweldige verhalen op de hoogte houden, dank je wel. Goede reis vast!
    Groetjes vanuit een fris, maar zonnig Maassluis,
    Peter